--> Kekaguman ku | Bg Nur Komting

Meuntroe Sibujang Senang

Friday 20 February 2015

Kekaguman ku

| Friday 20 February 2015
Tak ada kata-kata yang bisa saya ungkapkan ketika saya melihat wanita yang berhijab dan memakai cadar. Ku begitu kagum ketika berjumpa dengan wanita demikian. Bahkan ku berharap mendapatkan wanita yang kelak menjadi pendamping ku ibu dari anak-anakku seorang wanita yang shaleha Lgi berhijab dan memakai cadar. Kekaguman ku tak bisa ku ungkapkan dengan kata-kata, dan tak ada kata-kata yang bisa mewakili kekagumanku ini.
Rasa senang sungguh bahagia bila ku bertemu dengan sosok wanita yang bercadar meskipun ku tak tau cantik tidaknya dibalik kain cadar itu.
Wallahu'alam.
"Wahai wanita solehah,jangan risau tentang jodohmu kerana muslimin yang baik tidak akan terpaut pada wanita hanya kerana kecantikannya, pada bicara manja yang menggoda, pada pujuk rayu yang meruntuhkan imannya. Sesungguhnya lelaki itu pemimpin kepada wanita.Andai belum tiba jodohmu, anggaplah adam yang kau nantikan itu sedang membina sahsiah kepimpinannya bagi memimpin dirimu kerana pada wanita itu pasti ada kekurangannya. Dan adam yang benar-benar layak pasti akan hadir untuk melengkapkan dirimu.
Cintamu pada orang yg kau cintai & sayangi, titipkanlah.. titipkanlah pada Allah Ta’alaa.. Sebab hanya Allah Ta’alaa yg Maha Menjaga, dikala kau & dia saling berjauhan dikala kau & dia saling memendam rindu, ingin bertemu... Allah menjaga dgn menenangkan hatimu melalui dzikir & tadabbur, Cintamu pada orang yg sungguh-sungguh kau sayangi,adalah milik-Nya)....kau jaga selalu Hatimu."

Related Posts

No comments: